Karunanayaka, S. P., & Weerakoon, W. M. S. (2020). Fostering Digital Educationamong Teachers and Learners in Sri Lankan Schools. 7(1), 61–77. http://oasis.col.org/handle/11599/2442
Abstract
The Commonwealth Digital Education Leadership Training in
Action (C-DELTA) programme provides a framework for fostering digital education
for lifelong learning by developing digital education leaders. The Faculty of
Education at the Open University of Sri Lanka implemented an action research
project to promote the adoption of C-DELTA among teachers and students of secondary
schools in Sri Lanka, and evaluate its impact on the teaching-learning process.
A group of 41
teachers participated in the intervention and implemented C-DELTA in their schools.
A variety of data were collected throughout the process via questionnaires,
concept maps, focus group interviews, implementation reports, and log records
in the C-DELTA platform. Findings revealed that despite challenges, such as
inadequate ICT facilities, time constraints and limitation in English language
competencies, the adoption of C-DELTA has supported improving digital literacy,
enacting changes in thinking and digital behaviour among teachers and students,
and enhancing teachers’ digital education leadership skills.
บทคัดย่อ
โครงการอบรมภาวะผู้นําด้านการศึกษาดิจิทัลของเครือจักรภพในการดําเนินการ
(C-DELTA) เป็นกรอบในการส่งเสริมการศึกษาดิจิทัลเพื่อการเรียนรู้ตลอดชีวิตโดยการพัฒนาผู้นําด้านการศึกษาดิจิทัล
คณะครุศาสตร์มหาวิทยาลัยเปิดศรีลังกาดําเนินโครงการวิจัยเชิงปฏิบัติการเพื่อส่งเสริมการนํา
C-DELTA มาใช้ในหมู่ครูและนักเรียนระดับมัธยมศึกษาในศรีลังกาและประเมินผลกระทบต่อกระบวนการสอน
กลุ่มครู 41 คนมีส่วนร่วมในการแทรกแซงและใช้ C-DELTA ในโรงเรียนของพวกเขา
มีการรวบรวมข้อมูลที่หลากหลายตลอดกระบวนการผ่านแบบสอบถามแผนผังแนวคิดการสัมภาษณ์กลุ่มโฟกัสรายงานการดําเนินการและบันทึกบันทึกในแพลตฟอร์ม C-DELTA ผลการวิจัยเปิดเผยว่าแม้จะมีความท้าทายเช่นสิ่งอํานวยความสะดวกด้าน ICT
ไม่เพียงพอข้อ จํากัด ด้านเวลาและข้อ จํากัด ในความสามารถทางภาษาอังกฤษ แต่การนํา
C-DELTA มาใช้ได้สนับสนุนการปรับปรุงความรู้ดิจิทัลทําให้เกิดการเปลี่ยนแปลงในการคิดและพฤติกรรมดิจิทัลในหมู่ครูและนักเรียนและเสริมสร้างทักษะความเป็นผู้นําด้านการศึกษาดิจิทัลของครู
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น