Gow, G. A., Jayathilake, C. K., Kumarasinghe, I., Ariyawanshe, K., & Rathnayake, S. (2020). ICT Leadership Education for Agricultural Extension in Sri Lanka: Assessing a Technology Stewardship Training Program. In International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT) (Vol. 16). http://www.harti.gov.lk/
ABSTRACT
This
article reports on a technology stewardship training program to promote ICT
leadership development with agricultural extension practitioners in Sri Lanka.
Researchers used a multimethod approach with a single embedded case study. Data
were collected using a pre-course survey, formal course evaluation, classroom
observation, and semi-structured interviews with participants. Kirkpatrick’s
four-level evaluation model was used to structure analysis of the results. Findings
from this study show a positive response to technology stewardship training
among agricultural extension practitioners in the course, that learning
objectives of the course are achievable when offered as an in-service training
program, that self-confidence with ICT is improved, and that some participants
applied their learning in a post-course activity. Results from the study also
raise a number of considerations for future course design in order to better
support digital leadership development in practice. Technology stewardship
training shows promise as a form of ICT leadership education for agricultural
communities of practice in Sri Lanka and elsewhere. This article contributes to
a better understanding of the role of social learning among communities of
practice in agricultural extension services, and in contributing to effective
use of ICT for agriculture development more broadly.
บทคัดย่อ
บทความนี้รายงานเกี่ยวกับโครงการฝึกอบรมการดูแลเทคโนโลยีเพื่อส่งเสริมความเป็นผู้นําด้าน ICT พัฒนาร่วมกับผู้ปฏิบัติงานด้านการต่อเติมสินค้าเกษตรในศรีลังกา นักวิจัยใช้ วิธีการ multimethod กับกรณีศึกษาแบบฝังตัวเดียว ข้อมูลถูกรวบรวมโดยใช้หลักสูตรก่อนหลักสูตร การสํารวจการประเมินหลักสูตรอย่างเป็นทางการการสังเกตในชั้นเรียนและการสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้างด้วยคน รูปแบบการประเมินสี่ระดับของ Kirkpatrick ถูกใช้เพื่อจัดโครงสร้างการวิเคราะห์ผลลัพธ์ ผลการวิจัยจากการศึกษานี้แสดงให้เห็นถึงการตอบสนองเชิงบวกต่อการฝึกอบรมการดูแลเทคโนโลยีในหมู่ ผู้ประกอบวิชาชีพด้านการต่อเติมการเกษตรในหลักสูตรว่า วัตถุประสงค์ในการเรียนรู้ของหลักสูตรคือ สามารถทําได้เมื่อนําเสนอเป็นโปรแกรมการฝึกอบรมในการให้บริการ, ที่มั่นใจในตนเองกับ ICT คือ ปรับปรุงและผู้เข้าร่วมบางคนใช้การเรียนรู้ของพวกเขาในกิจกรรมหลังหลักสูตร ผลลัพธ์จาก การศึกษายังเพิ่มจํานวนของข้อควรพิจารณาสําหรับการออกแบบหลักสูตรในอนาคตเพื่อสนับสนุนที่ดีขึ้น การพัฒนาความเป็นผู้นําทางดิจิทัลในทางปฏิบัติ การฝึกอบรมการดูแลเทคโนโลยีแสดงสัญญาในฐานะรูปแบบของการศึกษาความเป็นผู้นําด้าน ICT สําหรับชุมชนเกษตรกรรมของการปฏิบัติในศรีลังกาและ ที่อื่น บทความนี้มีส่วนช่วยให้เข้าใจบทบาทของการเรียนรู้ทางสังคมได้ดีขึ้น ชุมชนของการปฏิบัติในการให้บริการขยายผลทางการเกษตรและในการมีส่วนร่วมในการใช้อย่างมีประสิทธิภาพของ ICT เพื่อการพัฒนาการเกษตรในวงกว้างมากขึ้น
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น