วันเสาร์ที่ 12 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2565

COVID-Driven Innovation in Higher Education: Analysing the Collaboration of Leadership and Digital Technology during the Pandemic in UiTM Malaysia and UNNES Indonesia

Pramono, S. E., Wijaya, A., Melati, I. S., Sahudin, Z., & Abdullah, H. (2021). COVID-Driven Innovation in Higher Education: Analysing the Collaboration of Leadership and Digital Technology during the Pandemic in UiTM Malaysia and UNNES Indonesia. Asian Journal of University Education, 17(2), 115. https://doi.org/10.24191/AJUE.V17I2.13393

Abstract

        This study aims to analyse the way leadership and digital technology usage affect the faculty members’ research performance in surviving higher education sustainability during the COVID-19 pandemic. A breakthrough innovation is needed to design a fast-track online work management system. Hence, it requires a loyal contribution from all the faculty members to support this system. This quantitative study conducted in Malaysia and Indonesia, included 260 faculty members from various fields of studies. Using the online questionnaire, it shows that leadership and technology usage plays an important role to maintain faculty members’ research performance during the pandemic. However, it has a slight difference in result between Malaysia and Indonesia in terms of the portion of leadership and digital technology that affected the research performance. The higher education leaders play a stronger role in affecting Malaysian faculty members’ research performance, while Indonesian faculty members are influenced more by digital technology usage than by their leaders. Each of them has a significant implication in designing the effective institution policies in optimizing faculty members’ research performance.

บทคัดย่อ
        การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์วิธีการเป็นผู้นําและการใช้เทคโนโลยีดิจิทัลที่มีผลต่อผลการวิจัยของคณาจารย์ในการอยู่รอดอย่างยั่งยืนระดับอุดมศึกษาในช่วงการแพร่ระบาดของ COVID-19 จําเป็นต้องมีนวัตกรรมที่ก้าวหน้าในการออกแบบระบบการจัดการงานออนไลน์ที่รวดเร็ว ดังนั้นจึงต้องมีการมีส่วนร่วมอย่างภักดีจากคณาจารย์ทุกคนเพื่อสนับสนุนระบบนี้ การศึกษาเชิงปริมาณนี้ดําเนินการในประเทศมาเลเซียและอินโดนีเซียรวมถึงคณาจารย์ 260 คนจากสาขาการศึกษาต่างๆ การใช้แบบสอบถามออนไลน์แสดงให้เห็นว่าการใช้ความเป็นผู้นําและเทคโนโลยีมีบทบาทสําคัญในการรักษาประสิทธิภาพการวิจัยของคณาจารย์ในช่วงการระบาดใหญ่ อย่างไรก็ตามมีความแตกต่างเล็กน้อยในผลระหว่างมาเลเซียและอินโดนีเซียในแง่ของความเป็นผู้นําและเทคโนโลยีดิจิทัลที่มีผลต่อประสิทธิภาพการวิจัย ผู้นําระดับอุดมศึกษามีบทบาทอย่างมากในผลกระทบต่อผลงานวิจัยของคณาจารย์ชาวมาเลเซีย ในขณะที่คณาจารย์ชาวอินโดนีเซียได้รับอิทธิพลจากการใช้เทคโนโลยีดิจิทัลมากกว่าผู้นํา แต่ละคนมีนัยสําคัญในการออกแบบนโยบายสถาบันที่มีประสิทธิภาพในการเพิ่มประสิทธิภาพการวิจัยของคณาจารย์

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

QR CODE MS TEAM

 QR CODE :  MS TEAM  ของ นางสาวสุทธิรัตน์ คนใหญ่